Lacusmed
Logo NFZ i STC

eRecepty i Internetowe Konto Pacjenta (IKP)

eRecepta

  • E-recepta jest kodem czterocyfrowym i do jej zrealizowania w aptece jest potrzebny ten właśnie kod i numer PESEL osoby, dla której recepta została wypisana.
  • Na każdy kod można wypisać 5 leków, jednak w przeciwieństwie do papierowej recepty każda z tych pięciu pozycji, choć ukryta pod jednym kodem stanowi osobną receptę. Umożliwia to wykupienie leków w różnych aptekach i nawet w różnym czasie.
  • Dodatkową korzyścią dla pacjenta jest możliwość wypisania recept na stałe leki bez przychodzenia do poradni.
  • Nadal istnieje możliwość wypisania leków na kilka miesięcy.
  • BARDZO zachęcamy do założenia konta IKP (patrz niżej), ponieważ konto to wprowadza wiele ułatwień i docelowo będzie rozwijane w kierunku zbierania na nim wszystkich informacji zdrowotnych o pacjencie.
  • Zalety e-recepty: link – https://www.pacjent.gov.pl/internetowe-konto-pacjenta/erecepta

Internetowe Konto Pacjenta (IKP)

Internetowe Konto Pacjenta (IKP) to serwis, który w prosty i bezpieczny sposób daje Pacjentom dostęp do ich danych medycznych.
Jakie daje możliwości założenie IPK?

  • otrzymywanie e-recept SMS-em lub e-mailem,
  • możliwość zakupu leków z e-recepty w kilku różnych aptekach nie tracąc przy tym refundacji,
  • prosty dostęp do informacji o stanie zdrowia Pacjenta i historii wypisanych leków – dla lekarza i osób bliskich,

Jakie są wymagania do zalogowania się do IPK?
– posiadanie profilu zaufanego lub e-dowodu

Od dnia 8 stycznia 2020 r. dostęp do IKP będzie przydatny do realizacji e-recept.

Aby zalogować się do swojego IPK należy wejść w poniższy link: https://pacjent.gov.pl/internetowe-konto-pacjenta

Internetowe konto Pacjenta jest usługą wprowadzoną przez NFZ. Portal ten umożlwia:

  • uzyskanie e-recepty w formie sms-a lub e-mailowej (sms zawiera tylko kod recepty, informacja e-mailowa podgląd całej recepty z wypisanymi lekami), czyli bez wizyty w gabinecie lekarskim,
  • możliwość podglądu wystawionych recept dla siebie i dzieci (docelowo również e-skierowań) z datą i miejscem ich realizacji,
  • odzyskanie ewentualnych zgubionych kodów wypisanych recept,
  • jest tam również opcja upoważnienia kogoś i wtedy również ta osoba będzie otrzymywała informacje o lekach (docelowo e-skierowaniach i wizytach u specjalistów), co jest szczególnie cenne, jeśli sprawujemy opiekę nad osoba starszą.

Warunkiem koniecznym do zalogowania się do IKP jest posiadanie profilu zaufanego. O profilu zaufanym przeczytasz więcej pod linkiem: https://pz.gov.pl/dt/index

Aktualne informacje znajdziesz na stronie: www.pacjent.gov.pl


Zadzwoń do nas!

+48 695 70 70 95

Godziny otwarcia poradni

Poradnia czynna:
od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 -18.00.

Rejestracja czynna:
od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-17.00.

Na wizyty do lekarzy POZ rejestrujemy się z jednodniowym wyprzedzeniem. 

Recepta kontynuacja leczenia

Recepty wypisywane są do 72 godzin w dni robocze.

Opinie o Lacusmed

Nasi partnerzy

Certyfikaty

Certyfikat - Bezpieczna Placówka Medyczna
Certyfikat - Zadowolony Pacjent
Certyfikat - Zadowolony Klient

Wdrożenie e-usług w placówkach POZ i ich integracja z systemem e-zdrowie z wykorzystaniem narzędzia centralnego ("Centralne e-usługi POZ" lub "e-Gabinet)

Beneficjent: Skarb Państwa — Ministerstwo Zdrowia ul. Miodowa 15,00-952 Warszawa

Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię Covid-19

Wdrożenie e-usług w placówkach POZ i ich integracja z systemem e-zdrowie z wykorzystaniem narzędzia centralnego
Skip to content